Upadłość konsumencka a laptop i sprzęt do pracy zdalnej – czy syndyk może to zająć i jak ująć we wniosku?

S
SpokojnyUklad
· 2026-04-14 12:16
Jestem na etapie przygotowywania wniosku o upadłość konsumencką i mam wątpliwość, jak potraktować sprzęt, na którym pracuję zdalnie. Pracuję jako grafik w małej agencji reklamowej na umowie o pracę i poza firmowym telefonem korzystam głównie z własnego laptopa, monitora i tabletu graficznego. Cały ten zestaw kupowałem prywatnie w różnych momentach, a jego obecna wartość to moim zdaniem około 6–7 tys. zł. Bez tego sprzętu trudno byłoby mi dalej wykonywać pracę i utrzymać bieżące dochody po złożeniu wniosku. Nie prowadzę już działalności, mam tylko zaległości z kredytów i kart na około 140 tys. zł, więc chcę dobrze opisać swój majątek od początku. Czy taki laptop i narzędzia do pracy zdalnej wchodzą do masy upadłości, jeśli są potrzebne do normalnego zarabiania? I czy we wniosku trzeba to opisać po prostu jako ruchomości, czy jakoś osobno zaznaczyć, że to sprzęt używany do pracy?

Odpowiedzi (6)

T
Tomek 2026-04-14 13:10